Zgodnie z art. 37 ust 3 Ustawy o Odpadach z 27 kwietnia 2001 roku, posiadacz odpadów jest zobowiązany przekazać w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Małopolskiego, zbiorcze zestawienie danych za rok poprzedni dotyczące rodzaju i ilości wytwarzanych odpadów w zakładach leczniczych dla zwierząt.
Termin przekazywania danych obowiązuje do 15 marca 2011 roku za poprzedni rok kalendarzowy.
Adres gdzie należy złożyć zbiorcze zestawienie danych o odpadach:
Marszałek Województwa Małopolskiego
ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Ponad to, na 30 dni przed rozpoczęciem działalności powodującej powstawanie odpadów lekarze weterynarii mają również obowiązek składania staroście właściwemu dla miejsca wytwarzania odpadów informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami niebezpiecznymi (gdy wytwarza się ich mniej niż 100 kg rocznie) Informacja ta powinna zawierać:
12 marca 2010 weszła w życie ustawa z dnia 22 stycznia 2010 o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw. Zmiany te zostały wprowadzone praktycznie bez okresu vacatio legis, mimo że wdrażały dotkliwe sankcje finansowe wynikające z art. 79 c ust. 3 ustawy o odpadach (10 tys zł).