Kompletny wniosek o wpis ZLZ do ewidencji składa się z: prawidłowo wypełnionego wniosku podmiotu prowadzącego zlz o wpis zawierającego oświadczenie właścicielas zlz o tym, że wszelkie dane zawarte we wniosku są kompletne i zgodne z prawdą oraz że znane są właścicielowi zlz i spełnia on warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia ZLZ określone w ustawie z dnia 18 grudnia 2003r o zakładach leczniczych dla zwierząt (Dz. U. z 2015r poz 1047), regulaminu zlz oraz dowodu dokonania właściwej opłaty za wpis, zgodnie z rozporządzeniem (gabinet i przychodnia 300,-, pozostałe 600,-) – opłatę można wpłacić na konto Małopolskiej Izby z dopiskiem „za wpis zlz”. Dodatkowo należy przedłożyć wydruk z CEIDG lub kopie KRS (w przypadku osób prawnych) oraz dokument potwierdzający prawo do lokalu (kopie umowy najmu/dzierżawy lokalu lub oświadczenie o prawie własności).
W celu dokonania zmiany w ewidencji zlz jak i zgłoszenie zmian, które zaszły w zakładzie leczniczym dla zwierząt (godziny pracy, rodzaj świadczonych usług itp.) należy kierować do biura Izby w formie powiadomienia o zmianie w regulaminie i jednobrzmiący nowy regulamin zlz
W przypadku zmiany adresu siedziby zlz – oprócz w/w dokumentów należy przesłać również wydruk z CEIDG lub wyciąg z KRS, w którym uwzględnione zostały w/w zmiany.
Za zmiany we wpisie, pobierana jest opłata w wysokości 50% opłaty za wpis (gabinet i przychodnia 150,-, pozostałe 300,-) – zgodnie ze zmianą ustawy o zakładach leczniczych dla zwierząt.
Wykreślenie zlz z ewidencji dokonuje się na pisemny wniosek podmiotu prowadzącego zakład leczniczy dla zwierząt. Do wniosku należy dołączyć wydruk z CEIDG lub KRS (w przypadku osób prawnych) o wykreśleniu działalności lub dokonanej zmianie.
powiadomienie o zmianie w regulaminie
oświadczenie podmiotu prowadzącego ZLZ